SZKOLENIA otwarte i zamknięte z możliwością dofinansowania
KONFERENCJE branżowe
DORADZTWO dla firm i administracji publicznej
KADRY - PŁACE - FINANSE
Krajowy System e-Faktur (KSeF) w praktyce
Krajowy System e-Faktur (KSeF) w praktyce
22.11.2025 r., sobota, godz. 9.00 -15.00 / ZGŁOSZENIA do 14.11.2025 r.
Miejsce szkolenia:
Restauracja Muzyczna
sala szkoleniowa na parterze
ul. Lelewela 2
96-100 Skierniewice
Harmonogram szkolenia:
08.30 – 09.00 Rejestracja uczestników / powitalna kawa / rozpoczęcie szkolenia
09:00 – 11.00 Szkolenie
11:00 – 11:15 Przerwa kawowa
11.15 – 12:45 Szkolenie
12.45 – 13:15 Przerwa obiadowa
13.15 – 15.00 Szkolenie
14.01.2026 r.
W przypadku zainteresowania ofertą szkolenia zamkniętego, dedykowanego dla Państwa zapraszamy do kontaktu z nami pod adresem zgloszenia@obis.pl, szkolenia@obis.pl oraz szkolenia@negotium.pl
Koszt uczestnictwa:
595,00 zł / 1 os. netto + VAT 23% = 731,85 zł / 1 os. brutto
Cena uwzględnia: udział w szkoleniu stacjonarnym, całodzienny serwis kawowy, obiad na miejscu szkolenia, drukowane materiały szkoleniowe oraz imienny certyfikat dla uczestnika szkolenia
Warunki płatności za szkolenie:
Płatność po realizacji usługi szkoleniowej z odroczonym terminem płatności do 7 dni od daty przekazania faktury.
* zwolnienie z podatku VAT na podstawie oświadczenia w przypadku finansowania udziału w szkoleniu ze środków publicznych w co najmniej 70%
Ekspert prowadzący: Hubert Grzyb
Adwokat, doradca podatkowy. Założyciel i partner zarządzający kancelarii adwokackiej specjalizującej się w doradztwie podatkowym. Doradza w skomplikowanych projektach dotyczących podatku VAT oraz podatku dochodowego na rzecz polskich oraz zagranicznych podatników. Wspiera firmy i jednostki sektora finansów publicznych przy wdrażaniu KSeF
i e-Faktur. Doświadczony wykładowca, głównie w tematyce podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowego.
Prowadzi szkolenia m. in. dla pracowników jednostek sektora finansów publicznych, w tym pracowników organów podatkowych, dla doradców podatkowych oraz biegłych rewidentów. Autor publikacji z zakresu podatku VAT oraz podatków dochodowych.
Część I. Funkcjonowanie KSeF, w tym ostatnie nowości.
1. Aktualny stan prawny.
a) Co jest uchwalone?
b) Na jakie akty czekamy?
c) Terminy wejścia w życie KSeF.
2. Kto będzie wystawiał faktury w KSeF a kto będzie wyłączony?
a) Wyłączenie na stałe.
b) Wyłączenie czasowe.
3. Szczególne typy faktur a KSeF.
a) Paragony z NIP do 450 zł.
b) Faktury z kasy fiskalnej.
c) Noty korygujące.
d) Duplikaty.
e) Faktury VAT RR.
f) Pro formy.
g) Kiedy faktura a kiedy nota obciążeniowa? Jak to pokazać w KSeF?
4. Wystawianie i wysyłanie faktur do KSeF.
a) Wymóg nadania uprawnień do pracy w KSeF.
b) Wysyłka interaktywna i wysyłka wsadowa (paczki).
c) Data wystawienia faktury.
d) Terminy wystawiania faktur a KSeF.
e) Obowiązek podatkowy a KSeF.
f) Co w przypadku wysyłki do KSeF następnego dnia?
g) Co jeśli faktura zostanie odrzucona przez KSeF?
h) Właściwy kurs waluty.
i) Nr KSeF – jakie ma znaczenie?
j) Samofakturowanie.
k) Udostępnianie faktur w kraju i zagranicą.
l) Kody QR.
m) Wystawianie i ujmowanie ustrukturyzowanych korekt sprzedaży.
5. Obieg faktur zakupowych.
a) Kluczowe ryzyka przy fakturach zakupowych.
b) Pomyłki. Puste faktury. Próby wyłudzenia.
c) Faktury dla oddziałów/filii/jednostek organizacyjnych operujących w innych lokalizacjach.
d) Jak usprawnić obieg faktury zakupowych?
e) PREZENTACJA NARZĘDZIA DO OBIEGU FAKTUR ZAKUPOWYCH.
f) Data otrzymania faktury ustrukturyzowanej.
g) Skąd wziąć nr KSeF przy fakturach zakupowych?
h) Jak liczyć termin płatności?
i) Aneksowanie umów z dostawcami.
j) Odliczanie z faktur ustrukturyzowanych i błędnych faktur wystawionych poza KSeF.
k) Ujmowanie korekt zakupowych.
l) Korzyści ze stosowania KSeF.
6. LOGOWANIE SIĘ DO KSEF NA ŻYWO.
a) Dostępne metody uwierzytelniania się w KSeF.
b) Podpis kwalifikowany. Pieczęć kwalifikowana. Krajowy węzeł identyfikacji.
c) Jak nadać uprawnienia? Zarząd. Pracownicy. B2B.
d) Generowanie tokena autoryzacyjnego.
e) Generowanie certyfikatu KSeF. Relacja certyfikatu KSeF i tokena.
f) Moduł Certyfikatów i Uprawnień (MCU) – nowe środowisko do nadawania uprawnień od 1 listopada 2025 r.
g) Dostęp do faktur sprzedaży i zakupu z poziomu Aplikacji Podatnika KSeF.
h) Generowanie ID wewnętrznego.
i) Jak się wystawia fakturę w KSeF?
7. Awarie i tryb off-line (nowość).
a) Tryb offline24.
b) Awaria KSeF.
c) Zapowiedziana przerwa w KSeF (niedostępność).
d) Awaria u podatnika.
e) Data wystawienia i otrzymania faktury w okresie awarii.
f) Sposób postępowania. Obowiązki. Terminy.
g) Kody QR na fakturach offline.
h) Jak przygotować się na przerwy w działaniu KSeF?
8. Płatności za faktury.
a) Zmiany w przelewach MPP.
b) Nr KSeF przy przelewach MPP.
c) Nr KSeF przy przelewach zwykłych.
d) Zbiorcze przelewy.
e) Identyfikator zbiorczy. Jak wygenerować a potem odkodować identyfikator zbiorczy?
9. Kary pieniężne.
a) Za co przewidziane są kary?
b) Od kiedy grożą kary?
c) Kara dla spółki czy dla fakturzysty?
10. JPK_VAT a KSeF.
a) Nr KseF w JPK_VAT.
b) Znacznik OFF.
c) Znacznik BFK.
d) Znacznik DI.
e) Od kiedy nowe znaczniki?
Część II. Treść faktury ustrukturyzowanej – nowa schema FA(3).
1. Nowości w schemie FA(3).
a) Wprowadzenie załącznika do faktury.
b) Wymóg podania nr NIP jednostki organizacyjnej JST.
c) Nowa rola w Podmiot3 – Pracownik.
d) Doprecyzowanie węzła „Płatności”
e) Pozostałe zmiany o charakterze technicznym.
2. Jak zabrać się za wdrożenie KSeF w firmie?
3. Mapowanie treści obecnych faktur do wzoru schemy.
4. Problematyka dostępnych rodzajów e-Faktur (VAT, ZAL, ROZ, KOR) a faktyczny sposób wystawiania faktur w firmach.
5. Dane sprzedawcy, nabywcy.
6. Podmioty trzecie na fakturze (odbiorca, płatnik, oddział, dodatkowy nabywca).
7. Nowe wymogi dla daty sprzedaży.
8. Gdzie umieścić dane dodatkowe ze swoich faktur? Rabaty, kody towarów, numery, waga, ilość, oświadczenia, informacje, itp.
9. Oznaczenie dotyczące płatności.
10. Wymogi dla faktur korygujących.
a) Sposoby korygowania wierszy.
b) Kiedy przez storno? Kiedy przez różnicę?
c) Korekta błędnych danych nabywcy.
d) Zbiorcze faktury korygujące.
11. Faktury zaliczkowe.
a) Dane zamówienia na fakturze zaliczkowej.
b) Częściowe dostawy po wystawieniu faktury zaliczkowej. Jak to zafakturować w KSeF?
c) Faktura rozliczeniowa.
d) Korekta do faktury zaliczkowej i rozliczeniowej.
W celu zgłoszenia na szkolenie należy przesłać wypełnioną i podpisaną kartę zgłoszenia na adres szkolenia@obis.pl lub zgłoszenia@obis.pl
KARTA ZGŁOSZENIA NA SZKOLENIE _OBIS_2025 r
W celu zapewnienia najwyższej jakości usług zachęcamy również do wypełnienia i przesłania ankiety badania potrzeb szkoleniowych uczestnika szkolenia:
Staż pracy - jak liczyć i dokumentować z uwzględnieniem zmian od 2026 r.
Staż pracy – jak liczyć i dokumentować z uwzględnieniem zmian od 2026 r.
03.12.2025 r., środa, godz. 9.00 -15.00 / ZGŁOSZENIA do 02.12.2025 r. – Termin gwarantowany
Szkolenie online w czasie rzeczywistym, z możliwością dyskusji i zadawania pytań w trakcie szkolenia do osoby prowadzącej.
Uczestnicy otrzymają link do udziału w szkoleniu na Platformie Zoom na 2 dni przed terminem szkolenia.
Harmonogram szkolenia:
08.30 – 09.00 Rejestracja uczestników / rozpoczęcie szkolenia
09:00 – 11.00 Szkolenie
11:00 – 11:15 Przerwa
11.15 – 12:45 Szkolenie
12.45 – 13:15 Przerwa
13.15 – 15.00 Szkolenie
W przypadku zainteresowania ofertą szkolenia zamkniętego, dedykowanego dla Państwa zapraszamy do kontaktu z nami pod adresem zgloszenia@obis.pl, szkolenia@obis.pl oraz szkolenia@negotium.pl
- PAKIET
1 osobodzień szkoleniowy -10% rabatu (zgłoszenie 1
uczestnika na 1 szkolenie) :
cena z uwzględnieniem rabatu: 598,50 zł netto* za 1 os. - PAKIET
2 osobodni szkoleniowe -15% rabatu (zgłoszenie 2 uczestników
na 1 szkolenie lub po 1 uczestniku na 2 różne szkolenia) :
cena z uwzględnieniem rabatu: 1 130,50 zł netto* / 2 os. (tj. 565,25
zł netto za 1 os.) - PAKIET
3 osobodni szkoleniowe -35% rabatu (zgłoszenie 3 uczestników
na 1 szkolenie lub po 1 uczestniku na 3 różne szkolenia) :
cena z uwzględnieniem rabatu: 1 296,75 zł netto* / 3 os. (tj.
432,25 zł netto za 1 os.) - PAKIET 4 osobodni szkoleniowe -50% rabatu (zgłoszenie u4czestników na 1 szkolenie lub po 1 uczestniku na 4 różne szkolenia) :
cena z uwzględnieniem rabatu: 1 330,00 zł netto* / 4 os. (tj. 332,50 zł netto za 1 os.)* zwolnienie z podatku VAT na podstawie oświadczenia w przypadku finansowania udziału w szkoleniu ze środków publicznych w co najmniej 70%.
Faktury wysyłane są po realizacji usługi szkoleniowej – nie wymagamy przedpłaty
Najniższa cena standardowa szkolenia z ostatnich 30 dni: 665,00 zł netto za 1 os.
Ekspert prowadzący: Anna Stokłosa
Radca prawny, doświadczony szkoleniowiec zagadnień związanych z problematyką zatrudnienia. Prowadzi własną kancelarię prawną. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz The Catholic University of America (Waszyngton, USA). Ukończyła studia doktoranckie w Katedrze Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Odznaczona odznaką „Zasłużony w rozwoju Stowarzyszenia Księgowych w Polsce” oraz złotą odznaką honorową „Zasłużony dla Samorządu Radców Prawnych”. Referent międzynarodowych konferencji naukowych. Posiada bogate doświadczenie praktyczne w kwestiach związanych
ze stosowaniem prawa, zarówno na etapie doradztwa, jak też w postępowaniach kontrolnych
i sądowych. Prowadzi procesy w sprawach z zakresu prawa pracy, reprezentując przede wszystkim przedsiębiorców.
1. Ustawa stażowa – rewolucja w okresach wliczanych do uprawnień pracowniczych od 2026 r.
a) katalog nowych okresów wliczanych do stażu pracy
b) warunki wliczenia do stażu pracy okresów:
– jednoosobowej działalności gospodarczej
– umowy zlecenia / umowy o świadczenie usług / umowy agencyjnej
– pozostawania członkiem rolniczej spółdzielni produkcyjnej i spółdzielni kółek rolniczych
– wykonywania innej niż zatrudnienie pracy zarobkowej przebytego za granicą
– osoba współpracująca
c) zaświadczenie z ZUS
– kto będzie wnioskował?
– procedura uzyskania zaświadczenia
– termin wydania zaświadczenia
– treść zaświadczenia
– czy zaświadczenie umieścimy w części A / B akt osobowych?
d) dokumentowanie okresów zatrudnienia – sytuacje problematyczne
– student do 26 r.ż na umowie zlecenia
– jdg – wakacje składkowe
– jdg – sprawowanie osobistej opieki nad dzieckiem – „urlop wychowawczy”
e) ustawa stażowa – terminy
– termin wejścia w życie ustawy
– warunki wliczenia okresów zatrudnienia sprzed wejścia wżycie ustawy
– przeliczenie uprawnień – czy trzeba będzie przeliczać uprawnienia wstecz?
2. Staż pracy – dotychczasowe warunki wliczania do okresu zatrudnienia – przypadki trudne i niejednoznaczne
a) okres nauki w szkole (co w przypadku ukończenia szkoły za granicą?)
b) praca w gospodarstwie rolnym rodzica
c) prowadzenia indywidualnego gospodarstwa rolnego lub bycie zatrudnionym w gospodarstwie współmałżonka
d) wypłaty wynagrodzenia przywróconego do pracy pracownika
e) czynnej i zawodowej służby wojskowej
f) pracy za granicą dla pracodawcy zagranicznego – jakiego dokumentu zażądać na potwierdzenie okresu zatrudnienia?
g) odbywania studiów doktoranckich
h) przebywania na zasiłku dla bezrobotnych
i) okres służby – warunki wliczenia
j) dotychczasowe zatrudnienie
– jak udokumentować w przypadku niezakończonego zatrudnienia?
– przeliczenie wstecz uprawnień w przypadku doniesienia świadectwa pracy
3. Staż pracy a uprawnienia pracownicze
a) katalog uprawnień, które zależą od stażu pracy
b) wymiar urlopu wypoczynkowego
c) dodatek za wysługę lat
d) nagroda jubileuszowa
e) dodatkowe roczne wynagrodzenie
f) dodatkowy urlop wypoczynkowy dla pracownika niepełnosprawnego po przepracowaniu roku
g) prawo do emerytury oraz świadczenia przedemerytalnego
4. Zakładowy staż pracy
a) okres wypowiedzenia
– jak liczyć okres wypowiedzenia
– jak ustalić okres zatrudnienia przy zatrudnieniu np. 2 lata i 11 miesięcy
– jak sformułować informacje o okresie wypowiedzenia w informacji z art. 29 par. 3 KP?
b) nagroda jubileuszowa na podstawie przepisów wewnątrzzakładowych
c) odprawa pośmiertna
– wysokość odprawy
– w jaki sposób pracodawca może zwolnić się od obowiązku wypłaty odprawy?
d) odprawa z tytułu rozwiązania umowy z przyczyn dotyczących pracodawcy
– wysokość odprawy
– jak kalkulować
e) dodatek stażowy na podstawie przepisów wewnątrzzakładowych
W celu zgłoszenia na szkolenie należy przesłać wypełnioną i podpisaną kartę zgłoszenia na adres szkolenia@obis.pl lub zgłoszenia@obis.pl
KARTA ZGŁOSZENIA NA SZKOLENIE _OBIS_2025 r
W celu zapewnienia najwyższej jakości usług zachęcamy również do wypełnienia i przesłania ankiety badania potrzeb szkoleniowych uczestnika szkolenia:
Teczka akt osobowych od A do E w 2025 roku - solidny warsztat na ponad 100 edytowalnych wzorach dokumentów
Teczka akt osobowych od A do E w 2025 roku – solidny warsztat na ponad 100 edytowalnych wzorach dokumentów
04.12.2025 r., czwartek, godz. 9.00 -15.00 / ZGŁOSZENIA do 19.11.2025 r.
Szkolenie online w czasie rzeczywistym, z możliwością dyskusji i zadawania pytań w trakcie szkolenia do osoby prowadzącej.
Uczestnicy otrzymają link do udziału w szkoleniu na Platformie Zoom na 2 dni przed terminem szkolenia.
Harmonogram szkolenia:
08.30 – 09.00 Rejestracja uczestników / rozpoczęcie szkolenia
09:00 – 11.00 Szkolenie
11:00 – 11:15 Przerwa
11.15 – 12:45 Szkolenie
12.45 – 13:15 Przerwa
13.15 – 15.00 Szkolenie
W przypadku zainteresowania ofertą szkolenia zamkniętego, dedykowanego dla Państwa zapraszamy do kontaktu z nami pod adresem zgloszenia@obis.pl, szkolenia@obis.pl oraz szkolenia@negotium.pl
- PAKIET
1 osobodzień szkoleniowy -10% rabatu (zgłoszenie 1
uczestnika na 1 szkolenie) :
cena z uwzględnieniem rabatu: 598,50 zł netto* za 1 os. - PAKIET
2 osobodni szkoleniowe -15% rabatu (zgłoszenie 2 uczestników
na 1 szkolenie lub po 1 uczestniku na 2 różne szkolenia) :
cena z uwzględnieniem rabatu: 1 130,50 zł netto* / 2 os. (tj. 565,25
zł netto za 1 os.) - PAKIET
3 osobodni szkoleniowe -35% rabatu (zgłoszenie 3 uczestników
na 1 szkolenie lub po 1 uczestniku na 3 różne szkolenia) :
cena z uwzględnieniem rabatu: 1 296,75 zł netto* / 3 os. (tj.
432,25 zł netto za 1 os.) - PAKIET 4 osobodni szkoleniowe -50% rabatu (zgłoszenie u4czestników na 1 szkolenie lub po 1 uczestniku na 4 różne szkolenia) :
cena z uwzględnieniem rabatu: 1 330,00 zł netto* / 4 os. (tj. 332,50 zł netto za 1 os.)* zwolnienie z podatku VAT na podstawie oświadczenia w przypadku finansowania udziału w szkoleniu ze środków publicznych w co najmniej 70%.
Faktury wysyłane są po realizacji usługi szkoleniowej – nie wymagamy przedpłaty
Najniższa cena standardowa szkolenia z ostatnich 30 dni: 665,00 zł netto za 1 os.
Ekspert prowadzący: Anna Stokłosa
Radca prawny, doświadczony szkoleniowiec zagadnień związanych z problematyką zatrudnienia. Prowadzi własną kancelarię prawną. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz The Catholic University of America (Waszyngton, USA). Ukończyła studia doktoranckie w Katedrze Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Odznaczona odznaką „Zasłużony w rozwoju Stowarzyszenia Księgowych w Polsce” oraz złotą odznaką honorową „Zasłużony dla Samorządu Radców Prawnych”. Referent międzynarodowych konferencji naukowych. Posiada bogate doświadczenie praktyczne w kwestiach związanych
ze stosowaniem prawa, zarówno na etapie doradztwa, jak też w postępowaniach kontrolnych
i sądowych. Prowadzi procesy w sprawach z zakresu prawa pracy, reprezentując przede wszystkim przedsiębiorców.
Intensywny warsztat na wzorach dokumentów, który rozwieje wszelkie wątpliwości w zakresie poprawnego prowadzenia akt osobowych, dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz pozostałej dokumentacji związanej z zatrudnieniem. Warsztat uwzględnia komplet zaktualizowanych wzorów dokumentów.
MODUŁ 1: Akta osobowe (komplet wzorów dokumentów w wersji edytowalnej)
1. Zasady prowadzenia akt osobowych pracowników i archiwizacji dokumentacji pracowniczej.:
a) Jakie dokumenty w części A, B, C, D, E
b) Numeracja i opis stron
c) Elektronizacja – krok po kroku
d) Okres przechowywania dokumentacji:
– kazusy i przykłady
– wzór informacji o okresie przechowywania dokumentacji pracowniczej
e) Przechowywanie dokumentacji pracowniczej w przypadku ponownego zatrudnienia tego samego pracownika
f) Niszczenie dokumentacji pracowniczej – dopuszczalność i tryb
g) Obowiązkowa informacja wydawana pracownikowi wraz ze świadectwem pracy po ustaniu stosunku pracy – zakres informacji, wzór informacji
h) Tryb i zasady wydawania dokumentacji pracowniczej pracownikowi, byłemu pracownikowi lub członkom jego rodziny
i) Warunki wydawania pracownikowi kopii dokumentacji
j) Odpowiedzialność karna i wykroczeniowa związana z nieprowadzeniem bądź nieprzechowywaniem dokumentacji pracowniczej
2. Część A: Dokumenty pochodzące od kandydatów na pracowników.:
a) Kwestionariusz osobowy kandydata na pracownika
b) Orzeczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do pracy na określonym stanowisku, ze szczególnym uwzględnieniem:
– badań dotyczących. prowadzenia samochodu w celach służbowych
– zwolnienia z badań wstępnych z uwagi na orzeczenie pochodzące z poprzedniego zatrudnienia oryginał, kopia, wzór skierowania na badania profilaktyczne
c) Dokumenty potwierdzające stopień niepełnosprawności w celu ustalenia szczególnych uprawnień pracownika z umiarkowanym i znacznym stopniem niepełnosprawności
d) Świadectwa pracy z poprzednich miejsc zatrudnienia lub inne dokumenty potwierdzające okresy zatrudnienia (za jaki okres pracodawca ma prawo żądać świadectwa pracy, postępowanie w przypadku informacji w świadectwie pracy o zajęciu wynagrodzenia za pracę)
e) Postępowanie z dokumentami potwierdzającymi wcześniejsze zatrudnienie poza Polską / zatrudnienie w państwie macierzystym cudzoziemca
f) Czy pracodawca ma prawo żądać od kandydata na pracownika zdjęć i referencji oraz oświadczenia lub zaświadczenia z KRK o niekaralności?
g) Testy psychologiczne w procesie rekrutacyjnym
h) Kopia dowodu osobistego w aktach osobowych
i) Czy można zapytać kandydatkę do pracy o fakt ciąży w przypadku zatrudnienia na stanowisko pracy, gdzie praca kobiety w ciąży jest wzbroniona?
3. Część A: Dokumenty dotyczące nawiązania stosunku pracy oraz przebiegu zatrudnienia.:
a) Kwestionariusz osobowy pracownika
b) Umowa o pracę (szczegółowe omówienie), forma umowy o pracę, pisemne oświadczenie pracodawcy potwierdzające zawarcie umowy o pracę w formie ustnej, zasady określania miejsca wykonywania pracy (przedstawiciel handlowy, budowlaniec, kierowca), klauzule poufności wynagrodzenia, dodatkowa treść umowy o pracę pracownika zatrudnionego w niepełnym wymiarze czasu pracy, jak formułować przyczyny zawarcia umowy); nowa treść umowy o pracę po wdrożeniu dyrektywy 2019/1152 w sprawie przejrzystych i przewidywalnych warunków pracy w Unii Europejskiej
c) Dodatkowa informacja o warunkach zatrudnienia – wzór (termin przekazania pracownikowi dodatkowej informacji o warunkach zatrudnienia, treść informacji u pracodawcy posiadającego regulamin pracy, treść informacji u pracodawcy nieposiadającego regulaminu pracy, jak prawidłowo określić normę czasu pracy, w szczególności pracownika nie pełnoetatowego lub zatrudnionego w równoważnym systemie czasu pracy, nowy wzór informacji po wdrożeniu dyrektywy 2019/1152 w sprawie przejrzystych i przewidywalnych warunków pracy w Unii Europejskiej
d) Oświadczenie o zapoznaniu się z przepisami o równym traktowaniu w zatrudnieniu – wzór zaktualizowaniu po zmianie KP w 2023 r.
e) Pozostała dokumentacja przy nawiązaniu stosunku pracy (potwierdzenie odbycia wstępnego szkolenia BHP, zakres obowiązków pracownika, instruktaż stanowiskowy, oświadczenie o zapoznaniu się z ryzykiem zawodowym – wzór, oświadczenie o zapoznaniu się z regulaminem pracy i wynagradzania – wzór, pisemne potwierdzenie zapoznania się przez pracownika z zakresem informacji objętych tajemnicą)
f) Dokumenty dotyczące korzystania przez pracowników z uprawnień rodzicielskich z uwzględnieniem zmian po wdrożeniu dyrektywy 2019/1158 w sprawie równowagi
między życiem zawodowym a prywatnym rodziców i opiekunów:
– wniosek o urlop macierzyński – termin złożenia, wzór
– wniosek o skrócenie urlopu macierzyńskiego – termin, wzór
– wniosek o udzielenie urlopu macierzyńskiego pracownikowi – ojcu dziecka – termin, wzór
– wniosek o urlop na warunkach urlopu macierzyńskiego – termin złożenia, wzór
– wniosek o urlop rodzicielski – termin złożenia, wzór
– wniosek o obniżenie wymiaru czasu pracy w trakcie korzystania z urlopu rodzicielskiego
– wzór
– oświadczenie drugiego rodzica o braku zamiaru korzystania z urlopu rodzicielskiego
– wspólne korzystanie przez rodziców z urlopu rodzicielskiego – wzór wniosku i oświadczenia
– wniosek o udzielenie urlopu ojcowskiego
– wniosek o urlop wychowawczy – nowy termin złożenia, wzór
g) Urlop wychowawczy (termin złożenia wniosku):
– wzór wniosku o udzielenie
– wzór wniosku o obniżenie wymiaru czasu pracy w okresie możliwości korzystania z urlopu wychowawczego
– wzór wniosku o skrócenie urlopu wychowawczego
– równoczesne korzystanie z urlopu wychowawczego przez obydwoje rodziców – wzór wniosków, oświadczenia
h) Umowa o zakazie konkurencji w trakcie trwania umowy o pracę – kluczowe zapisy
i) Dokumenty związane z powierzeniem mienia z obowiązkiem zwrotu lub wyliczenia się – kluczowe zapisy
j) Orzeczenie lekarskie wydane w związku z przeprowadzonymi badaniami okresowymi i kontrolnymi
k) Zasady podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez pracowników (podnoszenie kwalifikacji a nabycie nowych kwalifikacji zawodowych, podnoszenie kwalifikacji za wiedzą pracodawcy a podnoszenie kwalifikacji za zgodą lub z inicjatywy pracodawcy, umowa szkoleniowa a porozumienie szkoleniowe, obowiązki pracodawcy wobec
pracownika podnoszącego kwalifikacje zawodowe) – kluczowe zapisy umowy)
l) Dokumenty dotyczące wykonywania pracy zdalnej (zmiana w 2023 r.)
m) Elastyczna organizacja pracy i przejrzyste warunki zatrudnienia na wzorach wniosków
4. Część C: Dokumenty dotyczące ustania stosunku pracy.:
a) Dokumenty związane z rozwiązaniem umowy o pracę – formułowanie przyczyn rozwiązania umowy o pracę – warsztaty:
– rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem – wzór
– rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem stron – wzór
– rozwiązanie umowy w trybie art. 52, 53 – wzory
– informacja w oświadczeniu pracodawcy o prawie odwołania do sądu
b) Świadectwo pracy – omówienie nowego wzoru świadectwa:
– termin wydania świadectwa pracy
– sposób doręczenia pracownikowi świadectwa pracy
– treść świadectwa pracy
• tryb ustania stosunku pracy, szczególne podstawy rozwiązania stosunku pracy
• prawidłowe określenie podstawy prawnej wygaśnięcia stosunku pracy
• prawidłowe określenie podstawy prawnej rozwiązania umowy o pracę
• prawidłowe określenie szczególnych podstaw rozwiązania stosunku pracy
• informacja dotycząca wykorzystania urlopu wypoczynkowego i urlopu bezpłatnego w świadectwie pracy, urlopu macierzyńskiego, urlopu ojcowskiego, urlopu rodzicielskiego
• zajęcie wynagrodzenia za pracę a obowiązki pracodawcy co do treści świadectwa pracy (obowiązek kontaktu z poprzednim pracodawcą)
• czy wskazywać formę wykorzystania urlopu (w naturze, ekwiwalent)
• informacje uzupełniające: obligatoryjne, na wniosek (o wysokości i składnikach wynagrodzenia, o uzyskanych kwalifikacjach, o prawomocnym orzeczeniu sądu pracy
o przywróceniu pracownika do pracy lub przyznania mu odszkodowania
– sprostowanie świadectwa pracy
– zmiana treści świadectwa pracy:
– kto jest uprawniony do podpisania świadectwa pracy?
– zasady przechowywania świadectwa pracy i wydawania jego odpisu
c) Umowa o zakazie konkurencji po ustaniu stosunku pracy – kluczowe zapisy umowy
d) Potwierdzenie dokonania czynności związanych z zajęciem wynagrodzenia za pracę w związku z prowadzonym postępowaniem egzekucyjnym
e) Orzeczenie lekarskie wydane w związku z przeprowadzonymi badaniami okresowymi po rozwiązaniu stosunku
5. Część D: Dokumenty związane z nałożeniem karty porządkowej.
6. Część E: Nowa część zawierająca dokumenty związane z kontrolą trzeźwości i obecności środków działających podobnie do alkoholu.
MODUŁ II: Dokumentacja w sprawach związanych ze stosunkiem pracy
MODUŁ III: Pozostała dokumentacja pracownicza
1. Regulamin pracy zdalnej
2. Kontrola trzeźwości (zapisy do regulaminu pracy bądź obwieszczenia)
3. Dokumentacja płacowa: nowy wzór PIT-2
MODUŁ IV: Ochrona danych osobowych pracowników według RODO: pracodawca jako administrator danych
a) Wzór upoważnienia do przetwarzania danych oraz klauzuli informacyjnej dla kandydata i pracownika zgodny z RODO (czy przechowywać w teczce akt osobowych?)
e) Dokumentacja monitoringu w zakładzie pracy w teczce akt osobowych – wzory dokumentów
Pytania uczestników – kurs ma charakter praktyczny, czas na pytania przewidziany w trakcie całego czasu kursu.
W celu zgłoszenia na szkolenie należy przesłać wypełnioną i podpisaną kartę zgłoszenia na adres szkolenia@obis.pl lub zgłoszenia@obis.pl
KARTA ZGŁOSZENIA NA SZKOLENIE _OBIS_2025 r
W celu zapewnienia najwyższej jakości usług zachęcamy również do wypełnienia i przesłania ankiety badania potrzeb szkoleniowych uczestnika szkolenia:
PIT-11 za 2025 rok krok po kroku. Wyjaśnienia praktyczne i kontrowersje
PIT-11 za 2025 rok krok po kroku. Wyjaśnienia praktyczne i kontrowersje
19.12.2025 r., piątek, godz. 9.00 -15.00 / ZGŁOSZENIA do 19.11.2025 r.
Szkolenie online w czasie rzeczywistym, z możliwością dyskusji i zadawania pytań w trakcie szkolenia do osoby prowadzącej.
Uczestnicy otrzymają link do udziału w szkoleniu na Platformie Zoom na 2 dni przed terminem szkolenia.
Harmonogram szkolenia:
08.30 – 09.00 Rejestracja uczestników / rozpoczęcie szkolenia
09:00 – 11.00 Szkolenie
11:00 – 11:15 Przerwa
11.15 – 12:45 Szkolenie
12.45 – 13:15 Przerwa
13.15 – 15.00 Szkolenie
W przypadku zainteresowania ofertą szkolenia zamkniętego, dedykowanego dla Państwa zapraszamy do kontaktu z nami pod adresem zgloszenia@obis.pl, szkolenia@obis.pl oraz szkolenia@negotium.pl
- PAKIET
1 osobodzień szkoleniowy -10% rabatu (zgłoszenie 1
uczestnika na 1 szkolenie) :
cena z uwzględnieniem rabatu: 598,50 zł netto* za 1 os. - PAKIET
2 osobodni szkoleniowe -15% rabatu (zgłoszenie 2 uczestników
na 1 szkolenie lub po 1 uczestniku na 2 różne szkolenia) :
cena z uwzględnieniem rabatu: 1 130,50 zł netto* / 2 os. (tj. 565,25
zł netto za 1 os.) - PAKIET
3 osobodni szkoleniowe -35% rabatu (zgłoszenie 3 uczestników
na 1 szkolenie lub po 1 uczestniku na 3 różne szkolenia) :
cena z uwzględnieniem rabatu: 1 296,75 zł netto* / 3 os. (tj.
432,25 zł netto za 1 os.) - PAKIET 4 osobodni szkoleniowe -50% rabatu (zgłoszenie u4czestników na 1 szkolenie lub po 1 uczestniku na 4 różne szkolenia) :
cena z uwzględnieniem rabatu: 1 330,00 zł netto* / 4 os. (tj. 332,50 zł netto za 1 os.)* zwolnienie z podatku VAT na podstawie oświadczenia w przypadku finansowania udziału w szkoleniu ze środków publicznych w co najmniej 70%.
Faktury wysyłane są po realizacji usługi szkoleniowej – nie wymagamy przedpłaty
Najniższa cena standardowa szkolenia z ostatnich 30 dni: 665,00 zł netto za 1 os.
Ekspert prowadzący: Anna Stokłosa
Radca prawny, doświadczony szkoleniowiec zagadnień związanych z problematyką zatrudnienia. Prowadzi własną kancelarię prawną. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz The Catholic University of America (Waszyngton, USA). Ukończyła studia doktoranckie w Katedrze Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Odznaczona odznaką „Zasłużony w rozwoju Stowarzyszenia Księgowych w Polsce” oraz złotą odznaką honorową „Zasłużony dla Samorządu Radców Prawnych”. Referent międzynarodowych konferencji naukowych. Posiada bogate doświadczenie praktyczne w kwestiach związanych
ze stosowaniem prawa, zarówno na etapie doradztwa, jak też w postępowaniach kontrolnych
i sądowych. Prowadzi procesy w sprawach z zakresu prawa pracy, reprezentując przede wszystkim przedsiębiorców.
1. Objaśnienia podatkowe Ministerstwa Finansów z 27 czerwca 2025 r. – Formy i sposoby przekazywania imiennej informacji PIT-11 przez płatników i inne
podmioty zobowiązane do jej sporządzenia
2. Deregulacja a PIT-11
3. Deklaracje i informacje PIT za 2025 r. (PIT-11, PIT-4R, i PIT-8AR, PIT-R)
4. PIT-11 krok po kroku
1. Terminy
2. Forma przekazania PIT-11 (warunki przekazania PIT-11 podatnikowi w formie elektronicznej)
3. Elementy składowe formularza
4. Konsekwencje opóźnienia w przekazaniu PIT-11
5. Korekta PIT-11
5. Przychód ze stosunku pracy w PIT-11 (przypadki szczególne)
1. Przychód ze stosunku pracy – czym jest (w tym: czy bezpłatny transport zapewniany pracownikom stanowi przychód
2. Ryczałt / ekwiwalent za pracę zdalną – czy ująć w PIT-11
3. Nieodpłatne świadczenia pozapłacowe (w tym: samochód służbowy na cele prywatne, dofinansowanie podnoszenia kwalifikacji, pakiet medyczny, ubezpieczenie na życie
i zdrowie)
4. ZFŚS – limity zwolnień (świadczenia rzeczowe i pieniężne, zapomogi, dopłaty do wypoczynku), zakres zwolnienia – omówienie wybranych zagadnień
5. Ulgi czyli zwolnienia (dla „silversa”, dla rodzica 4+, na powrót, dla młodych) – wyjaśnienia, interpretacje, kontrowersje, rozliczenie PIT-11
6. Kwota zmniejszająca podatek
7. KUP – (podstawowe, podwyższone KUP a bezpłatny transport zapewniony przez pracodawcę i praca zdalna
8. Przychód otrzymany po ustaniu zatrudnienia a KUP, ulga podatkowa i zwolnienia podatkowe
9. Wypłata świadczeń na rzecz członków (po śmierci pracownika) a PIT-11: wynagrodzenie, odprawa pośmiertna, zapomoga, niespłacona pożyczka
10. Pracodawca odstępuje od dochodzenia odszkodowania i innych należności od pracownika lub umarza pożyczkę PIT-11
11. Przychody z innych źródeł – świadczenia pracownicze kwalifikowane do tego źródła
6. Działalność wykonywana osobiście, o której mowa w art. 13 pkt 2, 4-9 UPDOF (UZ,UoD) w PIT-11
1. Umowy cywilnoprawne, przychody członków zarządu i rad nadzorczych – rozliczenie świadczeń w ramach osobiście wykonywanej działalności.
2. Ulga podatkowa dla zleceniobiorcy zasady potrącenia przez więcej niż jednego płatnika.
3. Świadczenia na rzecz zleceniobiorcy:
a) podroż „służbowa” zleceniobiorcy
b) dokształcenie
c) szkolenia i badania BHP
7. Ryczałtowe KUP
8. Prawa autorskie i inne prawa, o których mowa w art. 18 UPDOF w PIT-11
1. 50% KUP – zasady potrącania
2. Skuteczne rozporządzenie majątkowym prawem autorskim na podstawie Ustawy o prawieautorskim i prawach pokrewnych
9. Przychody z innych źródeł w PIT-11
1. Świadczenia o wartości przekraczającej 200 zł
2. Zasiłki wypłacane przez płatnika a informacja PIT
3. Podatkowe skutki nieprawidłowości rozliczonych składek ZUS
10. Skutki PIT-2 w PIT-11
11. Rozliczenie podatkowe nierezydenta
1. Formularze
2. Właściwy US
3. Wysokość podatku
W celu zgłoszenia na szkolenie należy przesłać wypełnioną i podpisaną kartę zgłoszenia na adres szkolenia@obis.pl lub zgłoszenia@obis.pl
KARTA ZGŁOSZENIA NA SZKOLENIE _OBIS_2025 r
W celu zapewnienia najwyższej jakości usług zachęcamy również do wypełnienia i przesłania ankiety badania potrzeb szkoleniowych uczestnika szkolenia:
