Opis szkolenia
Sukces w przetargu – Praktyczne warsztaty dla wykonawców zamówień publicznych
Terminy i miejsca szkolenia
- 19-20.11.2018 Warszawa
- 26-27.11.2018 Warszawa
- 17-18.12.2018 Warszawa
SUKCES W PRZETARGU PUBLICZNYM
Praktyczne warsztaty dla Wykonawców
pod kierunkiem audytora i byłego arbitra z listy Prezesa UZP.
Szkolenie z uwzględnieniem elektronizacji Pzp
ADRESACI SZKOLENIA:
Wykonawcy zgodnie z pojęciem Prawa zamówień publicznych.
Ekspert
Małgorzata Niemiec
Audytor – doradca – trener z kilkunastoletnim doświadczeniem.
Specjalizacja trenerska: zamówienia publiczne, audyt zamówień publicznych, dyscyplina finansów publicznych.
Arbiter z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych orzekający w sprawach odwołań w latach 2004 – 2007;
Certyfikowany Audytor wewnętrzny ze złożonym egzaminem państwowym – zaświadczenie Ministra Finansów;
Program szkolenia
Program szkolenia może być na bieżąco i proporcjonalnie modelowany
w odpowiedzi na rzeczywiste i najbardziej istotne potrzeby uczestników.
Dzień I
DEFINICJE – ISTOTNE, CELE I ZAKRES STOSOWANIA I PODSTAWOWE ZASADY OGÓLNE:
ü Istotne pojęcia wprowadzone do ustawy Prawo zamówień publicznych – konieczne do właściwej interpretacji przepisów;
ü Zasady ogólne – implementacja standardów określonych w nowej dyrektywie klasycznej istotnych dla Wykonawców;
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA, SZACOWANIE WARTOSCI ZAMÓWIENIA ORAZ PLANOWANIE ZAMÓWIEŃ:
ü Zasady opisywania przedmiotu zamówienia – praktyczne przykłady
i skuteczne mechanizmy weryfikowania nieprawidłowości, wnioskowanie
o zmiany opisu przedmiotu zamówienia;
ü Dzielenie zamówień na części – rekomendacje w kontekście realizacji celu zamówienia publicznego, wnioskowanie o zmiany;
SCHEMAT PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO
ü Przejrzyste omówienie wszystkich czynności od strony Wykonawcy przy użyciu praktycznego narzędzia audytorskiego – temat przewodni omawiany sukcesywnie w każdym punkcie realizacji niniejszego programu.
SPECYFIKACJA PO ZMIANACH PRZEPISÓW PZP. :
ü Budowa siwz – nauka czytania siwz przez Wykonawców;
ü Załączniki do specyfikacji – wzory i zasady ich wypełniania przez Wykonawców;
ü Podwykonawstwo – zmiany, także w zakresie możliwości zastrzeżenia przez Zamawiającego osobistego wykonywania kluczowych części zamówienia;
ü Komunikacja w przetargu publicznym – weryfikacja specyfikacji w trybie pytań, zmiany siwz, wymagania co do zmian terminu składania ofert.
Dzień II
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU – OŚWIADCZENIA I DOKUMENTY POTWIERDZAJĄCE SPEŁNIENIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
ü Zasady określania warunków – zasada proporcjonalności, uczciwej konkurencji i przejrzystości – omówienie kwestionowania naruszenia tych zasad przez Zamawiających na konkretnych przykładach;
ü Tzw. warunki negatywne – przesłanki wykluczenia obligatoryjne
i fakultatywne;
ü Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ) – wstępne potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu – szczegółowa praktyczna instrukcja wypełniania na przykładach;
ü Katalog dokumentów i oświadczeń na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu – zakres, forma, zasady przedkładania
i weryfikacji konkurencji;
ü Korzystanie z zasobów innych podmiotów – wymagane dokumenty
i oświadczenia;
ü Przedkładanie i uzupełnianie dokumentów i oświadczeń potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu – zasady, sposób, błędy, zasada równego traktowania;
ü Samooczyszczenie wykonawcy – w praktyce.
WYBÓR OFERTY NAJKORZYSTENIEJSZEJ:
ü Dobór kryteriów oceny ofert – kwestionowanie kryteriów w szczególności
w oparciu o zasadę przejrzystości i uczciwej konkurencji;
ü Gospodarność, celowość wydatkowania środków publicznych w kontekście doboru kryteriów pozacenowych – kwestionowanie wadliwych działań Zamawiającego w tym zakresie;
ü Kryteria pozacenowe przedmiotowe, w tym kryteria jakościowe, kosztowe, funkcjonalne i środowiskowe– kwestionowanie wadliwych działań Zamawiającego w tym zakresie;
ü Kryteria pozacenowe podmiotowe: kwalifikacje i doświadczenie personelu wyznaczonego do realizacji zamówienia – kwestionowanie wadliwych działań Zamawiającego w tym zakresie;
ü Badanie ofert konkurencyjnych, poprawianie, wyjaśnianie – problemy – praktyczne przykłady;
ü Otwarcie ofert – sposób, obowiązki Zamawiającego, uprawnienie Wykonawcy;
ü Weryfikacja rażąco niskiej ceny – etapy, zasady, obowiązki Zamawiających
i Wykonawców kwestionowanie wadliwych działań Zamawiającego w tym zakresie;
ü Przesłanki odrzucenia oferty – uzupełniony katalog przesłanek kwestionowanie wadliwych działań Zamawiającego w tym zakresie;
ü Badanie i ocena ofert i dokumentów – etapy, nowe zasady kolejność czynności kwestionowanie wadliwych działań Zamawiającego w tym zakresie;
ü Tzw. odwrócona metoda oceny ofert – art. 24aa Pzp.;
ü Wybór najkorzystniejszej oferty – wymagane uzasadnienie faktyczne, prawne, dokumentowanie – błędy Zamawiających i rekomendacje audytora;
ü Przesłanki unieważnienia postępowania – uzasadnienie faktyczne, prawne, dokumentowanie – błędy Zamawiających i rekomendacje audytora
PROCEDURA ODWOŁAWCZA:
ü Odwołanie – zasady wnoszenia, ważne czynności,
ü Rozszerzenie zakresu stosowania środków odwoławczych w zamówieniach poniżej progów unijnych i praktyczne konsekwencje tej zmiany;
ü Zmiany w zakresie liczenia terminów na wniesienie środka odwoławczego;
ü Zmiany w zakresie kosztów postępowania w przypadku częściowego uwzględnienia zarzutów.
UMOWA, ZMIANY UMOWY, ROZWIĄZANIE, MONITOROWANIE REALIZACJI UMOWY:
ü Uprawnione zmiany umowy – uzasadnienie faktyczne, prawne, dokumentowanie, zasadność, monitowanie przez Wykonawców zmian umowy;
ü Przesłanki rozwiązania umowy;
ü Monitorowanie realizacji umowy od strony Wykonawcy – sposoby, korzyści, błędy, rekomendacja audytora.
ELEKTORNIZACJA – REGULACJE PRAWNE I PRAKTYCZNE ASPEKTY
ü Wymagania w ustawie Pzp. dotyczące elektronizacji zamówień publicznych
i rozporządzeniu w sprawie elektronizacji zamówień – obowiązki Wykonawcy i Zamawiającego;
ü Jednolity europejski dokument zamówienia – elektronizacja;
ü Bezpieczny podpis elektroniczny;
ü Szyfrowanie;
ü Poszczególne czynności w postępowaniu – w kontekście elektronizacji,
w szczególności:
§ Weryfikacja siwz – w jaki sposób zadać pytanie – techniczne i prawne aspekty;
§ Zmiana lub wycofanie elektronicznej oferty;
§ Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa – techniczne i prawne aspekty;
§ Otwarcie ofert – techniczne aspekty;
§ Badanie i ocena ofert – wyśnienia – techniczne i prawne aspekty;
Szczegółowe i praktyczne aspekty elektronizacji w każdej pozycji tego programu
Terminy i miejsca szkolenia
Warszawa
19-20.11.2018
890 zł netto/os.
Warszawa
Terminy i miejsca szkolenia
Warszawa
26-27.11.2018
890 zł netto/os.
Warszawa
Terminy i miejsca szkolenia
Warszawa
17-18.12.2018
890 zł netto/os.
Warszawa
Co zawiera cena
Obiad
Nielimitowane napoje ciepłe i zimne
Materiały szkoleniowe
Kontakt z prowadzącym - możliwość zadawania pytań także po szkoleniu
Dlaczego warto się zarejestrować na szkolenie z Negotium?
Najlepsi Eksperci - Najlepsi eksperci z prawa zamówień publicznych (PZP) w Polsce!
Konkurencyjne ceny szkoleń - U nas dostaniesz tą samą wiedzę w niżej cenie niż u konkurencji.
Najlepsze sale szkoleniowe w Polsce - Szkolenia odbywają się w najlepszych hotelach i ośrodkach szkoleniowych w kraju. Wszystkie sale są klimatyzowane i zawierają nowczesny sprzęt mutlimedialny.
Zawsze w centrum miasta - Dogodna lokalizacja umożliwia bezproblemowy dojazd na szkolenie.
Niższe ceny na nocleg - Uczestnicy naszych szkoleń mogą liczyć na korzystniejsze ceny nocelgu w hotelach, w których organizowane są szkolenia.