SZKOLENIA otwarte i zamknięte z możliwością dofinansowania

KONFERENCJE branżowe

DORADZTWO dla firm i administracji publicznej

ZAMÓWIENIA PUBLICZNE

eNotices2, czyli jak krok po kroku przygotować i opublikować ogłoszenia w zamówieniach publicznych o wartości powyżej progów unijnych. eNotices2 a publikacja ogłoszeń na platformieeZamówienia 

eNotices2, czyli jak krok po kroku przygotować i opublikować ogłoszenia w zamówieniach publicznych o wartości powyżej progów unijnych. eNotices2 a publikacja ogłoszeń na platformie eZamówienia 

12.11.2025 r., środa, godz. 9.00 -15.00 / ZGŁOSZENIA do 10.11.2025 r. – Termin gwarantowany
Szkolenie online w czasie rzeczywistym, z możliwością dyskusji i zadawania pytań w trakcie szkolenia do osoby prowadzącej.
Uczestnicy otrzymają link do udziału w szkoleniu na Platformie Zoom na 2 dni przed terminem szkolenia.

Harmonogram szkolenia:

08.30 – 09.00 Rejestracja uczestników / rozpoczęcie szkolenia
09:00 – 11.00 Szkolenie 
11:00 – 11:15 Przerwa 
11.15 – 12:45 Szkolenie 
12.45 – 13:15 Przerwa 
13.15 – 15.00 Szkolenie

  • PAKIET
    1 osobodzień szkoleniowy -10% rabatu 
    (zgłoszenie 1
    uczestnika na 1 szkolenie) : 
    cena z uwzględnieniem rabatu: 598,50 zł netto* za 1 os.
  • PAKIET
    2 osobodni szkoleniowe -15% rabatu 
    (zgłoszenie 2 uczestników
    na 1 szkolenie lub po 1 uczestniku na 2 różne szkolenia) :
    cena z uwzględnieniem rabatu: 1 130,50 zł netto* / 2 os. (tj. 565,25
    zł netto  za 1 os.)
  • PAKIET
    3 osobodni szkoleniowe -35% rabatu 
    (zgłoszenie 3 uczestników
    na 1 szkolenie lub po 1 uczestniku na 3 różne szkolenia) :
    cena z uwzględnieniem rabatu: 1 296,75 zł netto* / 3 os. (tj.
    432,25 zł netto  za 1 os.)
  • PAKIET 4 osobodni szkoleniowe -50% rabatu (zgłoszenie  u4czestników na 1 szkolenie lub po 1 uczestniku na 4 różne szkolenia) :
    cena z uwzględnieniem rabatu: 1 330,00 zł netto* / 4 os. (tj. 332,50 zł netto  za 1 os.)

    * zwolnienie z podatku VAT na podstawie oświadczenia w przypadku finansowania udziału w szkoleniu ze środków publicznych w co najmniej 70%.
    Faktury wysyłane są po realizacji usługi szkoleniowej – nie wymagamy przedpłaty
    Najniższa cena standardowa szkolenia z ostatnich 30 dni: 665,00 zł netto za 1 os.

Ekspert prowadzący: Andrzej Łukaszewicz

Szkoleniowiec i prelegent ogólnopolskich konferencji poświęconych tematyce zamówień publicznych. Od ponad 20 lat zajmuje się zagadnieniami zamówień publicznych w tym obsługą podmiotów publicznych i wykonawców. Współzałożyciel 
i członek zarządu Stowarzyszenia Praktyków Zamówień Publicznych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu zamówień publicznych: Politechniki Poznańskiej, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Wyższej Szkoły Bankowej 
w Poznaniu, Toruniu, Bydgoszczy, Uniwersytetu Adama Mickiewicza
w Poznaniu. Na stałe współpracuje z Platformą zakupową OpenNexus, PortalemZP,  Wielkopolską Grupą Prawniczą, także 
of cousel Kancelarii Jarzyński Brzeziński Partners. Autor i współautor licznych publikacji z zakresu zamówień publicznych. Współpracuje z  Wydawnictwem Wiedza i Praktyka (Portal ZP), specjalistycznym dwumiesięcznikiem branżowym 
„Zamawiający” Must Read Media.

Od 25 października 2023 r. do publikacji ogłoszeń w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej należy stosować wyłącznie formularze ustanowione rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2019/1780 z dnia 23 września 2019 r. ustanawiającym standardowe formularze do publikacji ogłoszeń w dziedzinie zamówień publicznych 
i uchylające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2015/1986 (e-formularze).

Grupa docelowa:
Podmioty zamawiających publicznych zobowiązanych do stosowania przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych udzielające zamówień 
o wartości równej lub przekraczającej równowartość progów unijnych.

Program szkolenia

1. Obowiązujące od 1 stycznia 2024 r. progi unijne w zamówieniach publicznych.
2. Aspekty formalne dotyczące ogłoszeń publikowanych w eNotices2.
3. Omówienie Instrukcji wypełniania ogłoszenia o zamówieniu.
4. Konfiguracja formularzy i dane predefiniowane.
5. Przygotowanie ogłoszenia.
6. Statusy ogłoszeń i funkcjonalności eNotices2.
7. Ogłoszenie o zamówieniu – dyrektywa ogólna, tryb standardowy – Zamówienia publiczne ogólne oraz jego zmiana.
8. Zmiana ogłoszenia o zamówieniu.
9. Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia – dyrektywa ogólna, tryb standardowy – Zamówienia publiczne ogólne.
10. Wstępne ogłoszenie informacyjne wykorzystywane wyłącznie do celów informacyjnych – dyrektywa ogólna – Zamówienia publiczne ogólne.
11. Ogłoszenie o modyfikacji umowy – dyrektywa ogólna – Zamówienia publiczne ogólne.
12. Ogłoszenia eNotices2 a platforma eZamowienia zasady publikacji ogłoszeń dla zamówień powyżej progów unijnych przez platformę eZamowienia.

W celu zgłoszenia na szkolenie należy przesłać wypełnioną i podpisaną kartę zgłoszenia na adres szkolenia@obis.pl lub zgłoszenia@obis.pl 

KARTA ZGŁOSZENIA NA SZKOLENIE _OBIS_2025 r

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług zachęcamy również do wypełnienia i przesłania ankiety badania potrzeb szkoleniowych uczestnika szkolenia:

Ankieta potrzeb szkoleniowych Klientów OBIS_2025r

Nowe wytyczne kwalifikowalności dla okresu finansowania 2021-2027 - ZASADA KONKURENCYJNOŚCI 

Nowe wytyczne kwalifikowalności dla okresu finansowania 2021-2027 – ZASADA KONKURENCYJNOŚCI 

25.11.2025 r., wtorek, godz. 9.00 -15.00 / ZGŁOSZENIA do 19.11.2025 r.
Szkolenie online w czasie rzeczywistym, z możliwością dyskusji i zadawania pytań w trakcie szkolenia do osoby prowadzącej.
Uczestnicy otrzymają link do udziału w szkoleniu na Platformie Zoom na 2 dni przed terminem szkolenia.

Harmonogram szkolenia:

08.30 – 09.00 Rejestracja uczestników / rozpoczęcie szkolenia
09:00 – 11.00 Szkolenie 
11:00 – 11:15 Przerwa 
11.15 – 12:45 Szkolenie 
12.45 – 13:15 Przerwa 
13.15 – 15.00 Szkolenie

W przypadku zainteresowania ofertą szkolenia zamkniętego, dedykowanego dla Państwa zapraszamy do kontaktu z nami pod adresem zgloszenia@obis.pl, szkolenia@obis.pl oraz szkolenia@negotium.pl

  • PAKIET
    1 osobodzień szkoleniowy -10% rabatu 
    (zgłoszenie 1
    uczestnika na 1 szkolenie) : 
    cena z uwzględnieniem rabatu: 598,50 zł netto* za 1 os.
  • PAKIET
    2 osobodni szkoleniowe -15% rabatu 
    (zgłoszenie 2 uczestników
    na 1 szkolenie lub po 1 uczestniku na 2 różne szkolenia) :
    cena z uwzględnieniem rabatu: 1 130,50 zł netto* / 2 os. (tj. 565,25
    zł netto  za 1 os.)
  • PAKIET
    3 osobodni szkoleniowe -35% rabatu 
    (zgłoszenie 3 uczestników
    na 1 szkolenie lub po 1 uczestniku na 3 różne szkolenia) :
    cena z uwzględnieniem rabatu: 1 296,75 zł netto* / 3 os. (tj.
    432,25 zł netto  za 1 os.)
  • PAKIET 4 osobodni szkoleniowe -50% rabatu (zgłoszenie  u4czestników na 1 szkolenie lub po 1 uczestniku na 4 różne szkolenia) :
    cena z uwzględnieniem rabatu: 1 330,00 zł netto* / 4 os. (tj. 332,50 zł netto  za 1 os.)

    * zwolnienie z podatku VAT na podstawie oświadczenia w przypadku finansowania udziału w szkoleniu ze środków publicznych w co najmniej 70%.
    Faktury wysyłane są po realizacji usługi szkoleniowej – nie wymagamy przedpłaty
    Najniższa cena standardowa szkolenia z ostatnich 30 dni: 665,00 zł netto za 1 os.

Ekspert prowadzący: Andrzej Łukaszewicz

Szkoleniowiec i prelegent ogólnopolskich konferencji poświęconych tematyce zamówień publicznych. Od ponad 20 lat zajmuje się zagadnieniami zamówień publicznych w tym obsługą podmiotów publicznych i wykonawców. Współzałożyciel 
i członek zarządu Stowarzyszenia Praktyków Zamówień Publicznych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu zamówień publicznych: Politechniki Poznańskiej, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Wyższej Szkoły Bankowej 
w Poznaniu, Toruniu, Bydgoszczy, Uniwersytetu Adama Mickiewicza
w Poznaniu. Na stałe współpracuje z Platformą zakupową OpenNexus, PortalemZP,  Wielkopolską Grupą Prawniczą, także 
of cousel Kancelarii Jarzyński Brzeziński Partners. Autor i współautor licznych publikacji z zakresu zamówień publicznych. Współpracuje z  Wydawnictwem Wiedza i Praktyka (Portal ZP), specjalistycznym dwumiesięcznikiem branżowym 
„Zamawiający” Must Read Media.

Program szkolenia

1. Wydatki poniesione przed uzyskaniem umowy o dofinasowanie.
2. Jak realizować wydatki poniżej 50 tys. zł.?
3. Zasady szacowania wartości zamówienia.
4. Nowe reguły badania konfliktu interesów.
5. Opis przedmiotu zamówienia –zakaz używania znaków towarowych w świetle taryfikatora korekt.
6. Warunki udziału w postępowaniu.
7. Kryteria oceny ofert.
8. Sposób liczenia terminów składania ofert.
9. Badania rażąco niskiej ceny.
10. Tajemnica przedsiębiorstwa – czy można ją stosować w zamówieniach poniżej 130 tys. zł?
11. Zasada konkurencyjności.:

−wyłączenia stosowania zasady konkurencyjności
−progi kwotowe stosowania zasady konkurencyjności
−wymogi dotyczące treści zapytania ofertowego;
−ogłoszenie postępowania w BK2021;
−obowiązkowa komunikacja elektroniczna w ramach zasady konkurencyjności;
−zmiany dokumentów postępowania;
−informacja o wyniku postępowania;
−protokół.
12. Umowy:
−skutki uchylenia się od zawarcia umowy;
−forma umowy
−zmiany umów
13. Czy konieczna jest waloryzacja umów poniżej 130 tys. zł?

W celu zgłoszenia na szkolenie należy przesłać wypełnioną i podpisaną kartę zgłoszenia na adres szkolenia@obis.pl lub zgłoszenia@obis.pl 

KARTA ZGŁOSZENIA NA SZKOLENIE _OBIS_2025 r

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług zachęcamy również do wypełnienia i przesłania ankiety badania potrzeb szkoleniowych uczestnika szkolenia:

Ankieta potrzeb szkoleniowych Klientów OBIS_2025r

Planowanie postępowań o udzielenie zamówień, szacowanie wartości i opis przedmiotu zamówienia oraz warunki udziału w postępowaniu   

Planowanie postępowań o udzielenie zamówień, szacowanie wartości i opis przedmiotu zamówienia oraz warunki udziału w postępowaniu

28.11.2025 r., piątek, godz. 9.00 -15.00 / ZGŁOSZENIA do 19.11.2025 r.
Szkolenie online w czasie rzeczywistym, z możliwością dyskusji i zadawania pytań w trakcie szkolenia do osoby prowadzącej.
Uczestnicy otrzymają link do udziału w szkoleniu na Platformie Zoom na 2 dni przed terminem szkolenia.

Harmonogram szkolenia:

08.30 – 09.00 Rejestracja uczestników / rozpoczęcie szkolenia
09:00 – 11.00 Szkolenie 
11:00 – 11:15 Przerwa 
11.15 – 12:45 Szkolenie 
12.45 – 13:15 Przerwa 
13.15 – 15.00 Szkolenie

15.12.2025 r. 

W przypadku zainteresowania ofertą szkolenia zamkniętego, dedykowanego dla Państwa zapraszamy do kontaktu z nami pod adresem zgloszenia@obis.pl, szkolenia@obis.pl oraz szkolenia@negotium.pl

  • PAKIET
    1 osobodzień szkoleniowy -10% rabatu 
    (zgłoszenie 1
    uczestnika na 1 szkolenie) : 
    cena z uwzględnieniem rabatu: 598,50 zł netto* za 1 os.
  • PAKIET
    2 osobodni szkoleniowe -15% rabatu 
    (zgłoszenie 2 uczestników
    na 1 szkolenie lub po 1 uczestniku na 2 różne szkolenia) :
    cena z uwzględnieniem rabatu: 1 130,50 zł netto* / 2 os. (tj. 565,25
    zł netto  za 1 os.)
  • PAKIET
    3 osobodni szkoleniowe -35% rabatu 
    (zgłoszenie 3 uczestników
    na 1 szkolenie lub po 1 uczestniku na 3 różne szkolenia) :
    cena z uwzględnieniem rabatu: 1 296,75 zł netto* / 3 os. (tj.
    432,25 zł netto  za 1 os.)
  • PAKIET 4 osobodni szkoleniowe -50% rabatu (zgłoszenie  u4czestników na 1 szkolenie lub po 1 uczestniku na 4 różne szkolenia) :
    cena z uwzględnieniem rabatu: 1 330,00 zł netto* / 4 os. (tj. 332,50 zł netto  za 1 os.)

    * zwolnienie z podatku VAT na podstawie oświadczenia w przypadku finansowania udziału w szkoleniu ze środków publicznych w co najmniej 70%.
    Faktury wysyłane są po realizacji usługi szkoleniowej – nie wymagamy przedpłaty
    Najniższa cena standardowa szkolenia z ostatnich 30 dni: 665,00 zł netto za 1 os.

Ekspert prowadzący: Mec. dr Andrzela Gawrońska – Baran 

Radca prawny, doktor nauk prawnych, były Wiceprezes Urzędu Zamówień Publicznych i wieloletni pracownik Departamentu Prawnego tego Urzędu (2002-2008), w latach 2010-2016 dyrektor Departamentu Zamówień Publicznych w dużej instytucji sektora finansów publicznych. Obecnie prowadzi AGB Kancelarię Radcy Prawnego. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie praktyczne w zamówieniach publicznych, 
w szczególności jako doradca zamawiających oraz wykonawców, a także pełnomocnik w postępowaniach odwoławczych przed Krajową Izbą Odwoławczą. Trener/wykładowca na kilkuset szkoleniach dotyczących zamówień publicznych (w tym ponad kilkudziesięciu z nowej Pzp) m.in. dla wykonawców, administracji rządowej, samorządowej, radców prawnych, adwokatów, przedstawicieli instytucji kultury i nauki, osób kontrolujących wydatkowanie środków europejskich, organów kontrolnych (np. NIK), dyrektorów sądów okręgowych i apelacyjnych, instytucji wojskowych, Policji. Wykładowca na studiach podyplomowych  z zakresu zamówień publicznych i funduszy Europejskich 
(w Warszawie: SGGW, Wojskowa Akademia Techniczna, Uniwersytet SWPS, Uczelnia Łazarskiego, a także Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytet Łódzki, Uniwersytet w Białymstoku). Autorka kilku tysięcy publikacji, w tym kilkunastu książkowych z zakresu zamówień publicznych, wydanych przez renomowane wydawnictwa. We wrześniu 2019 r. nagrodzona przez Prezesa UZP statuetką „Lux clara in contractis publicis” za szczególny wkład w rozwój systemu zamówień publicznych. Współautor publikacji „Prawo zamówień publicznych. Komentarz” (wyd. Wolters Kluwer marzec 2021) oraz autor publikacji „Specyfikacja    warunków zamówienia. Praktyczny poradnik z wzorami” (wyd. CH Beck, lipiec 2021).

I. Planowanie postępowań o udzielenie zamówienia
1. Czy i w jakich przypadkach zachodzi obowiązek sporządzenia planu postępowań oraz jego publikacji, z uwzględnieniem zmiany podstawowego progu stosowania ustawy 
    Pzp od 1 stycznia 2026 r. 
2. Czy bez sporządzonego planu postępowań można wszcząć postępowanie
3. Na co zwrócić uwagę sporządzając plan, w tym czy i jakie znaczenie ma orientacyjna wartość zamówienia, czy trzeba podawać informacje dodatkowe
4. Kiedy konieczna jest aktualizacja planu postępowań i w jaki sposób się ona odbywa

II. Szacowanie wartości zamówienia – obszary ryzyka i zagrożenia dotyczące odpowiedzialności
1. Budżet/ plan finansowy a szacowanie wartości zamówienia
2. Sposoby szacowania wartości zamówień i okoliczności w jakich poszczególne metody są najbardziej optymalne
3. Szacowanie wartości zamówienia na dostawy, usługi i roboty budowlane – wybrane przykłady, w tym na podstawie kontroli Prezesa UZP
4. Kiedy mamy do czynienia z zamówieniem nieplanowanym, jakie są reguły szacowania dotyczące tzw. zamówień z oszczędności, po unieważnieniu części postępowania
5. Obowiązki dokumentacyjne związane z szacowaniem

III. Opis przedmiotu zamówienia
1. Co oznacza opis przedmiotu zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie
     wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty
2. Opisywanie przedmiotu zamówienia za pomocą znaków towarowych a równoważność i wymogi względem jej opisu, jak opisać kryteria w celu oceny równoważności, czy
     opisując kryteria równoważności zamawiający musi być w stanie wskazać chociażby jednego wykonawcę, oprócz producenta urządzeń z rozwiązania podstawowego, który
     spełniłby wskazane w SWZ kryteria równoważności
3. Kiedy mamy do czynienia z opisem przedmiotu zamówienia naruszającym uczciwą konkurencję

IV. Przedmiotowe środki dowodowe
1. Przedmiotowe środki dowodowe – rodzaje (m.in. karty katalogowe, certyfikaty, próbki), w tym obowiązek akceptacji przez zamawiającego równoważnych środków
2. Kiedy przedmiotowy środek stanowi de facto treść oferty niepodlegającą uzupełnieniu (przykłady z kontroli Prezesa UZP)
3. Termin złożenia przez wykonawców przedmiotowych środków dowodowych a postanowienia SWZ – przykłady z praktyki orzeczniczej KIO
4. Czy i na jakie zasadach przedmiotowe środki dowodowe podlegają uzupełnieniu przez wykonawcę, ile razy można wzywać do uzupełnienia, czy można uzupełnić je gdy
    są zarówno na potwierdzenie zgodności z OPZ i do kryterium oceny ofert, na kiedy przedmiotowe środki dowodowe mają być aktualne

V. Prawo opcji a opis przedmiotu zamówienia – instrument „efektywnej” realizacji zamówienia

1. Rodzaje opcji a zabezpieczenie środków finansowych
2. Zakres opcji – przykłady z praktyki m.in. opcji terminowej, przedmiotowej
3. Okoliczności umożliwiające skorzystanie z prawa opcji
4. Opis przedmiotu zamówienia z opcją
5. Od jakiej wartości można żądać wadium oraz zabezpieczenia należytego wykonania umowy w przypadku zamówienia z opcją
6. Jaką kwotę, którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia zamawiający powinien podać w zamówieniu z opcją

VI. Warunki udziału w postępowaniu
1. Jak określić warunki udziału, aby były proporcjonalne do przedmiotu zamówienia
2. Jak rozumieć wymagania określenia minimalnego poziomu zdolności – przykłady z praktyki i orzecznictwa KIO, z uwzględnieniem zmian w ustawie Pzp dotyczących 
    określania warunków wynikających z nowej ustawy o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych
3. Z jakiego okresu można wymagać doświadczenia od wykonawcy
4. Na co zwrócić uwagę określając warunek dysponowania osobami lub dysponowania sprzętem

W celu zgłoszenia na szkolenie należy przesłać wypełnioną i podpisaną kartę zgłoszenia na adres szkolenia@obis.pl lub zgłoszenia@obis.pl 

KARTA ZGŁOSZENIA NA SZKOLENIE _OBIS_2025 r

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług zachęcamy również do wypełnienia i przesłania ankiety badania potrzeb szkoleniowych uczestnika szkolenia:

Ankieta potrzeb szkoleniowych Klientów OBIS_2025r

Zamówienia publiczne o wartości poniżej 130 tys. zł - jak udzielać zamówień od 1 stycznia 2026 r. - zmiana progu do 170 tys. zł netto  

Zamówienia publiczne o wartości poniżej 130 tys. zł – jak udzielać zamówień od 1 stycznia 2026 r. – zmiana progu do 170 tys. zł netto

01.12.2025 r., poniedziałek, godz. 9.00 -15.00 / ZGŁOSZENIA do 19.11.2025 r. 
Szkolenie online w czasie rzeczywistym, z możliwością dyskusji i zadawania pytań w trakcie szkolenia do osoby prowadzącej.
Uczestnicy otrzymają link do udziału w szkoleniu na Platformie Zoom na 2 dni przed terminem szkolenia.

Harmonogram szkolenia:

08.30 – 09.00 Rejestracja uczestników / rozpoczęcie szkolenia
09:00 – 11.00 Szkolenie 
11:00 – 11:15 Przerwa 
11.15 – 12:45 Szkolenie 
12.45 – 13:15 Przerwa 
13.15 – 15.00 Szkolenie

  • PAKIET
    1 osobodzień szkoleniowy -10% rabatu 
    (zgłoszenie 1
    uczestnika na 1 szkolenie) : 
    cena z uwzględnieniem rabatu: 598,50 zł netto* za 1 os.
  • PAKIET
    2 osobodni szkoleniowe -15% rabatu 
    (zgłoszenie 2 uczestników
    na 1 szkolenie lub po 1 uczestniku na 2 różne szkolenia) :
    cena z uwzględnieniem rabatu: 1 130,50 zł netto* / 2 os. (tj. 565,25
    zł netto  za 1 os.)
  • PAKIET
    3 osobodni szkoleniowe -35% rabatu 
    (zgłoszenie 3 uczestników
    na 1 szkolenie lub po 1 uczestniku na 3 różne szkolenia) :
    cena z uwzględnieniem rabatu: 1 296,75 zł netto* / 3 os. (tj.
    432,25 zł netto  za 1 os.)
  • PAKIET 4 osobodni szkoleniowe -50% rabatu (zgłoszenie  u4czestników na 1 szkolenie lub po 1 uczestniku na 4 różne szkolenia) :
    cena z uwzględnieniem rabatu: 1 330,00 zł netto* / 4 os. (tj. 332,50 zł netto  za 1 os.)

    * zwolnienie z podatku VAT na podstawie oświadczenia w przypadku finansowania udziału w szkoleniu ze środków publicznych w co najmniej 70%.
    Faktury wysyłane są po realizacji usługi szkoleniowej – nie wymagamy przedpłaty
    Najniższa cena standardowa szkolenia z ostatnich 30 dni: 665,00 zł netto za 1 os.

Ekspert prowadzący: Andrzej Łukaszewicz

Szkoleniowiec i prelegent ogólnopolskich konferencji poświęconych tematyce zamówień publicznych. Od ponad 20 lat zajmuje się zagadnieniami zamówień publicznych w tym obsługą podmiotów publicznych i wykonawców. Współzałożyciel 
i członek zarządu Stowarzyszenia Praktyków Zamówień Publicznych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu zamówień publicznych: Politechniki Poznańskiej, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Wyższej Szkoły Bankowej 
w Poznaniu, Toruniu, Bydgoszczy, Uniwersytetu Adama Mickiewicza
w Poznaniu. Na stałe współpracuje z Platformą zakupową OpenNexus, PortalemZP,  Wielkopolską Grupą Prawniczą, także 
of cousel Kancelarii Jarzyński Brzeziński Partners. Autor i współautor licznych publikacji z zakresu zamówień publicznych. Współpracuje z  Wydawnictwem Wiedza i Praktyka (Portal ZP), specjalistycznym dwumiesięcznikiem branżowym 
„Zamawiający” Must Read Media.

  1. Wyłączenia ustawowe – zmiany progu kwotowego z 130 000 zł do 170 000 zł już od 1 stycznia 2026 r. 
  1. Podstawy prawne udzielania zamówień pozaustawowych:
    a) KC
    b) PZP
    c) Wytyczne w sprawie kwalifikowalności wydatków
  2. Komunikacja w procedurach zamówienia podprogowego.
  3. Szacowanie wartości zamówienia – zamówienia planowane i nieplanowane.
  4. Regulamin udzielania zamówień do 170 000 zł netto – konstrukcja i przykładowe zapisy.
  5. Obligatoryjne i fakultatywne zapisy w dokumentacji udzielania zamówień pozaustawowych.
  6. Wewnętrzne procedury udzielania małych zamówień:
    a) zapytanie ofertowe do wybranych wykonawców
    b) negocjacje z jednym wykonawcą
  7. Sprawozdanie roczne a zamówienia pozaustawowe.
  8. Umowy w zamówieniach podprogowych.
  9. Dyscyplina finansów publicznych a zamówienia podprogowe.
  10. Rejestr umów o zamówienie publiczne.
  11. Pozostałe wyłączenia stosowania przepisów ustawy Pzp.

W celu zgłoszenia na szkolenie należy przesłać wypełnioną i podpisaną kartę zgłoszenia na adres szkolenia@obis.pl lub zgłoszenia@obis.pl 

KARTA ZGŁOSZENIA NA SZKOLENIE _OBIS_2025 r

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług zachęcamy również do wypełnienia i przesłania ankiety badania potrzeb szkoleniowych uczestnika szkolenia:

Ankieta potrzeb szkoleniowych Klientów OBIS_2025r

Umowy w zamówieniach publicznych - jak prawidłowo przygotować, zawrzeć i zmienić umowę oraz wypełnić obowiązki po wykonaniu umowy, w tym dodatkowe dotyczące zamieszczania informacji o umowych w Centralnym Rejestrze Umów Jednostek Sektora Finansów Publicznych 

Umowy w zamówieniach publicznych – jak prawidłowo przygotować, zawrzeć i zmienić umowę oraz wypełnić obowiązki po wykonaniu umowy, w tym dodatkowe dotyczące zamieszczania informacji o umowach w Centralnym Rejestrze Umów Jednostek Sektora Finansów Publicznych

04.12.2025 r., czwartek, godz. 9.00 -15.00 / ZGŁOSZENIA do 19.11.2025 r.
Szkolenie online w czasie rzeczywistym, z możliwością dyskusji i zadawania pytań w trakcie szkolenia do osoby prowadzącej.
Uczestnicy otrzymają link do udziału w szkoleniu na Platformie Zoom na 2 dni przed terminem szkolenia.

Harmonogram szkolenia:

08.30 – 09.00 Rejestracja uczestników / rozpoczęcie szkolenia
09:00 – 11.00 Szkolenie 
11:00 – 11:15 Przerwa 
11.15 – 12:45 Szkolenie 
12.45 – 13:15 Przerwa 
13.15 – 15.00 Szkolenie

  • PAKIET
    1 osobodzień szkoleniowy -10% rabatu 
    (zgłoszenie 1
    uczestnika na 1 szkolenie) : 
    cena z uwzględnieniem rabatu: 598,50 zł netto* za 1 os.
  • PAKIET
    2 osobodni szkoleniowe -15% rabatu 
    (zgłoszenie 2 uczestników
    na 1 szkolenie lub po 1 uczestniku na 2 różne szkolenia) :
    cena z uwzględnieniem rabatu: 1 130,50 zł netto* / 2 os. (tj. 565,25
    zł netto  za 1 os.)
  • PAKIET
    3 osobodni szkoleniowe -35% rabatu 
    (zgłoszenie 3 uczestników
    na 1 szkolenie lub po 1 uczestniku na 3 różne szkolenia) :
    cena z uwzględnieniem rabatu: 1 296,75 zł netto* / 3 os. (tj.
    432,25 zł netto  za 1 os.)
  • PAKIET 4 osobodni szkoleniowe -50% rabatu (zgłoszenie  u4czestników na 1 szkolenie lub po 1 uczestniku na 4 różne szkolenia) :
    cena z uwzględnieniem rabatu: 1 330,00 zł netto* / 4 os. (tj. 332,50 zł netto  za 1 os.)

    * zwolnienie z podatku VAT na podstawie oświadczenia w przypadku finansowania udziału w szkoleniu ze środków publicznych w co najmniej 70%.
    Faktury wysyłane są po realizacji usługi szkoleniowej – nie wymagamy przedpłaty
    Najniższa cena standardowa szkolenia z ostatnich 30 dni: 665,00 zł netto za 1 os.

Ekspert prowadzący: Mec. dr Andrzela Gawrońska – Baran 

Radca prawny, doktor nauk prawnych, były Wiceprezes Urzędu Zamówień Publicznych i wieloletni pracownik Departamentu Prawnego tego Urzędu (2002-2008), w latach 2010-2016 dyrektor Departamentu Zamówień Publicznych w dużej instytucji sektora finansów publicznych. Obecnie prowadzi AGB Kancelarię Radcy Prawnego. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie praktyczne w zamówieniach publicznych, 
w szczególności jako doradca zamawiających oraz wykonawców, a także pełnomocnik w postępowaniach odwoławczych przed Krajową Izbą Odwoławczą. Trener/wykładowca na kilkuset szkoleniach dotyczących zamówień publicznych (w tym ponad kilkudziesięciu z nowej Pzp) m.in. dla wykonawców, administracji rządowej, samorządowej, radców prawnych, adwokatów, przedstawicieli instytucji kultury i nauki, osób kontrolujących wydatkowanie środków europejskich, organów kontrolnych (np. NIK), dyrektorów sądów okręgowych i apelacyjnych, instytucji wojskowych, Policji. Wykładowca na studiach podyplomowych  z zakresu zamówień publicznych i funduszy Europejskich 
(w Warszawie: SGGW, Wojskowa Akademia Techniczna, Uniwersytet SWPS, Uczelnia Łazarskiego, a także Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytet Łódzki, Uniwersytet w Białymstoku). Autorka kilku tysięcy publikacji, w tym kilkunastu książkowych z zakresu zamówień publicznych, wydanych przez renomowane wydawnictwa. We wrześniu 2019 r. nagrodzona przez Prezesa UZP statuetką „Lux clara in contractis publicis” za szczególny wkład w rozwój systemu zamówień publicznych. Współautor publikacji „Prawo zamówień publicznych. Komentarz” (wyd. Wolters Kluwer marzec 2021) oraz autor publikacji „Specyfikacja    warunków zamówienia. Praktyczny poradnik z wzorami” (wyd. CH Beck, lipiec 2021).

I. Forma i termin zawarcia umowy
1. Termin zawarcia w zależności od wartości zamówienia, w tym odstępstwa od jego zachowania
2. Forma pisemna, elektroniczna a może hybrydowa ?
3. Archiwizacja umowy 

II. Treść umowy i zabezpieczenie należytego wykonania umowy
1. Na co zwrócić uwagę przy sporządzaniu umowy
2. Minimalne wymagania odnośnie do treści umowy w sprawie zamówienia publicznego, w tym dotyczące terminu wykonania
3. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy – czy wymagać, w jakiej wysokości i formie, czy zamieścić w umowie postanowienia dotyczące zwrotu zabezpieczenia, 
    reguł działania w przypadku gdy zmianie ulegnie wynagrodzenie wykonawcy lub termin realizacji umowy

III. Zakazane postanowienia umowne (klauzule abuzywne) – przykłady z praktyki i orzecznictwa KIO
1. Kara za opóźnienie czy za zwłokę
2. Postanowienia dotyczące odpowiedzialności wykonawcy
3. Wymóg określenia gwarantowanego minimalnego zakresu świadczenia

IV. Obowiązkowe klauzule waloryzacyjne w umowach na czas dłuższy niż 6 miesięcy
1. Określoność i efektywność klauzuli waloryzacyjnej
2. Wybór metody waloryzacji wynagrodzenia
3. Wymóg określenia maksymalnej wysokości zmiany wynagrodzenia
4. Czy brak obowiązkowych klauzul waloryzacyjnych to podstawa do unieważnienia postępowania 

V. Obowiązkowe postanowienia w umowach zawieranych na czas dłuższy niż 12 miesięcy
1. Zasady wprowadzania zmiany wysokości wynagrodzenia w przypadku zmiany VAT
2. Jak określić zasady wprowadzania zmiany wysokości wynagrodzenia w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę lub minimalnej stawki       
    godzinowej?

VI. Zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego
1. Na jakich zasadach można aneksować umowy w sprawie zamówienia publicznego – informacje wprowadzające w zakresie przepisów, w tym zmiany nieistotne a zmiany 
    istotne?
2. Czy dopuszczalne są „zmiany” umowy w sprawie zamówienia przed jej zawarciem?
3. Zmiany na podstawie klauzul przeglądowych (adaptacyjnych) – art. 455 ust. 1 pkt 1 Pzp, w tym stopień ich szczegółowości, zakres zmiany
4. Zmiany umowy ze względu na nieprzewidziane okoliczności – art. 455 ust. 1 pkt 4 Pzp, w tym kwestie wzrostu cen, dowodów jakie wykonawca powinien przedstawić – case 
    study na wybranych przykładach
5. Zmiany umowy tzw. niskowartościowe, w tym kiedy są możliwe, w jakiej wysokości, jak ustalić wartość zmiany umowy, czy dopuszczalna jest zmiana tylko wynagrodzenia 
    na podstawie art. 455 ust. 2 Pzp

VII. Ogłoszenie o wykonaniu umowy
1. Kiedy zachodzi obowiązek zamieszczenia ogłoszenia i w jakim terminie?
2. Problemy praktyki przy wypełnianiu sekcji V ogłoszenia
3. Specyfika zamieszczania ogłoszenia w umowach na części zamówienia
4. Sankcje za brak ogłoszenia

VIII. Centralny Rejestr Umów Jednostek Sektora Finansów Publicznych
1. Centralny Rejestr Umów Jednostek Sektora Finansów Publicznych od 1 stycznia 2026 r. / 1 lipca 2026 r. / 1 stycznia 2027 r. 
2. Jakich umów dotyczy (m.in. kwestia wartości i formy umowy), jakie informacje trzeba w nim zamieszczać a jakich nie trzeba będzie, w jakim terminie, czy i jakie sankcje się 
    z tym wiążą 

W celu zgłoszenia na szkolenie należy przesłać wypełnioną i podpisaną kartę zgłoszenia na adres szkolenia@obis.pl lub zgłoszenia@obis.pl 

KARTA ZGŁOSZENIA NA SZKOLENIE _OBIS_2025 r

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług zachęcamy również do wypełnienia i przesłania ankiety badania potrzeb szkoleniowych uczestnika szkolenia:

Ankieta potrzeb szkoleniowych Klientów OBIS_2025r

Zmiany w zamówieniach publicznych w 2025 roku - projekty nowelizacji ustawy Prawo zamówień publicznych oraz innych ustaw związanych z zamówieniami publicznymi  

Zmiany w zamówieniach publicznych – projekty nowelizacji ustawy Prawo zamówień publicznych oraz innych ustaw związanych z zamówieniami publicznymi 

22.12.2025 r., poniedziałek, godz. 9.00 -15.00 / ZGŁOSZENIA do 19.11.2025 r.
Szkolenie online w czasie rzeczywistym, z możliwością dyskusji i zadawania pytań w trakcie szkolenia do osoby prowadzącej.
Uczestnicy otrzymają link do udziału w szkoleniu na Platformie Zoom na 2 dni przed terminem szkolenia.

Harmonogram szkolenia:

08.30 – 09.00 Rejestracja uczestników / rozpoczęcie szkolenia
09:00 – 11.00 Szkolenie 
11:00 – 11:15 Przerwa 
11.15 – 12:45 Szkolenie 
12.45 – 13:15 Przerwa 
13.15 – 15.00 Szkolenie

  • PAKIET
    1 osobodzień szkoleniowy -10% rabatu 
    (zgłoszenie 1
    uczestnika na 1 szkolenie) : 
    cena z uwzględnieniem rabatu: 598,50 zł netto* za 1 os.
  • PAKIET
    2 osobodni szkoleniowe -15% rabatu 
    (zgłoszenie 2 uczestników
    na 1 szkolenie lub po 1 uczestniku na 2 różne szkolenia) :
    cena z uwzględnieniem rabatu: 1 130,50 zł netto* / 2 os. (tj. 565,25
    zł netto  za 1 os.)
  • PAKIET
    3 osobodni szkoleniowe -35% rabatu 
    (zgłoszenie 3 uczestników
    na 1 szkolenie lub po 1 uczestniku na 3 różne szkolenia) :
    cena z uwzględnieniem rabatu: 1 296,75 zł netto* / 3 os. (tj.
    432,25 zł netto  za 1 os.)
  • PAKIET 4 osobodni szkoleniowe -50% rabatu (zgłoszenie  u4czestników na 1 szkolenie lub po 1 uczestniku na 4 różne szkolenia) :
    cena z uwzględnieniem rabatu: 1 330,00 zł netto* / 4 os. (tj. 332,50 zł netto  za 1 os.)

    * zwolnienie z podatku VAT na podstawie oświadczenia w przypadku finansowania udziału w szkoleniu ze środków publicznych w co najmniej 70%.
    Faktury wysyłane są po realizacji usługi szkoleniowej – nie wymagamy przedpłaty
    Najniższa cena standardowa szkolenia z ostatnich 30 dni: 665,00 zł netto za 1 os.

Ekspert prowadzący: Andrzej Łukaszewicz

Szkoleniowiec i prelegent ogólnopolskich konferencji poświęconych tematyce zamówień publicznych. Od ponad 20 lat zajmuje się zagadnieniami zamówień publicznych w tym obsługą podmiotów publicznych i wykonawców. Współzałożyciel 
i członek zarządu Stowarzyszenia Praktyków Zamówień Publicznych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu zamówień publicznych: Politechniki Poznańskiej, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Wyższej Szkoły Bankowej 
w Poznaniu, Toruniu, Bydgoszczy, Uniwersytetu Adama Mickiewicza
w Poznaniu. Na stałe współpracuje z Platformą zakupową OpenNexus, PortalemZP,  Wielkopolską Grupą Prawniczą, także 
of cousel Kancelarii Jarzyński Brzeziński Partners. Autor i współautor licznych publikacji z zakresu zamówień publicznych. Współpracuje z  Wydawnictwem Wiedza i Praktyka (Portal ZP), specjalistycznym dwumiesięcznikiem branżowym 
„Zamawiający” Must Read Media.

Program szkolenia

  1. Zmiana rozporządzenia w sprawie formularzy ogłoszeń dla zamówień o wartości powyżej progów unijnych ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE)
    2023/2884 z dnia 20 grudnia 2023 r.
  2. Elektronizacja procedur odwoławczych:
    – zdalne posiedzenia i rozprawy
    – odpowiedź na odwołanie
    – zgłoszenie przystąpienia do postepowania odwoławczego
    – prekluzja dowodowa
    – wymagania w zakresie oznaczenia dowodów
    – wzajemne doręczenia pism
    – porządek składania pism procesowych
    – udzielenie pełnomocnictwa procesowego w formie ustnej
  3. Certyfikacja wykonawców:
    – cel certyfikacji oraz jej zakres
    – zasady związane z legitymowaniem się certyfikatem
    – procedura ubiegania się o certyfikacie
    – baza danych o certyfikatach
    – podmioty certyfikujące
    – opłaty związane z certyfikacją
  4. Centralny Rejestr Umów
    – projekt zmiany ustawy o Finansach publicznych
    – wymagania informacyjne dotyczące rejestru umów
    – terminy wdrożenia centralnego rejestry umów
    – sankcje związanie z niespełnieniem wymagań związanych z wprowadzeniem informacji
    o umowach do Centralnego Rejestru Umów
  5. Zmiany w ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych
    – zmiany nowelizacyjne ustawy obwiązujące od grudnia 2024r.
    – regulacje unijne w sprawie czystych pojazdów
    – wymagane kryteria poza cenowe w przypadku zakupu autobusów
  6. Ustawa o ochronie sygnalistów a postępowania o zamówienie publiczne
    – czy wykonawca może być sygnalistą?
    – czy naruszenia w zamówieniach pozaustawowych podlegają zgłoszeniu przez sygnalistów?
    – typy zgłoszeń
    – odpowiedzialność i sankcje.

W celu zgłoszenia na szkolenie należy przesłać wypełnioną i podpisaną kartę zgłoszenia na adres szkolenia@obis.pl lub zgłoszenia@obis.pl 

KARTA ZGŁOSZENIA NA SZKOLENIE _OBIS_2025 r

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług zachęcamy również do wypełnienia i przesłania ankiety badania potrzeb szkoleniowych uczestnika szkolenia:

Ankieta potrzeb szkoleniowych Klientów OBIS_2025r